Jak schudnąć do Świąt?

Święta Bożego Narodzenia to okres w którym nasze żołądki są szczególnie rozpieszczane. Stół zastawiony wieloma pysznymi potrawami i słodycze pod choinką to prawdziwe wabiki. W tym szczególnym okresie mało kto myśli o swojej wadze. Objadamy się na potęgę, dając organizmowi wszystko to czego zabraknie.

Poświąteczne ważenie często bywa przerażające. Kilka kilogramów na plusie sprawia, że jesteśmy zmuszeni do odchudzania. Diety „poświąteczne” są popularne od wielu lat. Dzisiaj chcielibyśmy przedstawić odpowiedź na pytanie, które bardzo często się pojawia przed okresem świątecznym, a mianowicie:

Jak schudnąć do Świąt?

Do Wigilii Bożego Narodzenia pozostał równy miesiąc. Z jednej strony to bardzo mało, z drugiej – wiele dobrego można zrobić w tym czasie z naszą sylwetką. Wbrew pozorom, rezultaty mogą być naprawdę zauważalne. Oczywistym jest, że nie uda nam się zrzucić kilkunastu kilogramów w 30 dni, gdyż czegoś takiego nie wytrzymałby żaden organizm. Można jednak skutecznie odchudzić brzuch, uda. Optyczny efekt odchudzania będzie zdecydowanie wyraźniejszy, aniżeli efekt na wadze.

Dieta
Podczas 30 nadchodzących dni sugerujemy radykalnie zmienić nawyki żywieniowe. Dobrze zbilansowana dieta (dostosowana do zapotrzebowania) i odpowiednie nawodnienie organizmu pomoże nam poprawić ogólną kondycję organizmu.

Zapotrzebowanie kaloryczne powinno być obniżone o 200-400kcal, co spowoduje, że organizm zmuszony będzie do pobierania energii z materiału zapasowego (tłuszczu).

Aktywnośc fizyczna
Miesiąc treningu z całą pewnością nie doprowadzi nas do sylwetki atletki, ale może stanowić świetną bazę wyjściową.

Przez pierwsze cztery tygodnie sugerujemy postawić wszystko na aeroby, tj: bieganie, pływanie oraz jazdę na rowerze (o ile pogoda pozwoli). Ćwiczenia te przyczyniają się głównie do spalania tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia siłowe można odstawić na później.

Czy warto?
Wiele osób czytając ten artykuł nadal ma wątpliwości, czy warto odchudzać się przed tak „pysznymi” świętami. W obawie o efekt jojo, odpuszczają plan odchudzania. Całkiem niesłusznie!

Zbilansowana dieta i aktywność fizyczna niesie za sobą nie tylko gubienie zbędnych kilogramów, ale także o wiele lepsze samopoczucie. Poza tym – przyzwyczajenie organizmu do mniejszych porcji pozwoli zmniejszyć łaknienie podczas świątecznych dni.

Be the first to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*